נתניהו על איראן: "המסר שלי – נעשה כל מה שצריך"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו על איראן: "המסר שלי – נעשה כל מה שצריך"

    משרד החוץ תקף הערב את החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסגור תיק חקירה בנושא הגרעין האיראני. רה"מ: "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחריפים את הטון: ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתייחס הערב (חמישי) להודעת סבא"א על סגירת תיק מריוואן ואומר: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

    אמש הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, על סגירת תיק מריוואן, שחקר שרידים של אורניום שנמצאו במתקן באזור איספהאן.

    במשרד החוץ תקפו הערב את ההחלטה: "סגירת תיק מריוואן ע״י הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית מטרידה מאוד", נכתב בהודעה רשמית. "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית.

    עוד מסרו: "הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח.

    "לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר – והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה. בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".

    גם שר הביטחון גלנט התייחס היום לנושא האיראני ואמר כי: ״הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות, אנו עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו״.

    שר החוץ אלי כהן אמר בראיון לעיתון הנפוץ ביותר באוסטריה – KRONEN ZEITUNG, כי: "המאבק באיראן אינו נחלת ישראל ומדינות במזרח התיכון בלבד. אם איראן תשיג נשק גרעיני, ההשלכות על העולם תהיינה הרסניות. האיום האיראני אינו מסתכם רק בסכנה שלהם בהשגת נשק גרעיני, איראן היא מייצאת מס' אחת בעולם של טרור בעזרת גרורותיה כמו ארגון משמרות המהפכה, חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים נוספים. בנוסף, תכנית הטילים לטווח ארוך שאיראן מפתחת היא איום גלובאלי".



    0 תגובות